Konflikti, naravne nesreče in druge katastrofe močno ogrožajo in vplivajo na izobraževanje otrok in mladih. Otroci in mladi, ki prebivajo na območjih, ki so jih prizadele krize imajo dvakrat več možnosti, da so izključeni iz izobraževalnega procesa[1]. Begunski otroci imajo tudi do petkrat več možnosti, da so izključeni iz izobraževalnega sistema[2].
ZAKAJ JE IZOBRAZBA V IZREDNIH RAZMERAH NUJNA?
Kakovostna izobrazba v izrednih razmerah krepi odpornost otrok in mladih v stresnih okoliščinah, podpira njihov socialni, čustveni in kognitivni razvoj.
Kakovostna izobrazba v izrednih razmerah zagotavlja varnost. Izobraževanje nudi varen prostor za učenje, prehrano, psihosocialno podporo kot tudi boljši dostop do zdravstvenih storitev. Vlaganje v izobrazbo lahko prepreči novačenje otrok vojakov, prepreči zgodnje poroke in prepreči otroško delo.
Kakovostna izobrazba zmanjšuje tveganje nastanka konflikta. Vlaganje v izobrazbo pomaga ljudem pri izhodu iz revščine, dviguje gospodarsko rast in zmanjšuje tveganje za nastanek konfliktov.
Kakovostna izobrazba zmanjšuje ranljivost ob nastanku naravnih katastrof in izboljša prilagajanje podnebnim spremembam. Zmanjšanje ranljivosti je skozi izobraževanje omogočeno z izboljšanjem znanja, zmožnostjo razumevanja in tolmačenja informacij ter zaznavanja tveganj.
V video zgodbi si lahko pogledate delo ADRA Norveška na področju izobraževanja, še posebej v kriznih razmerah. Video govori o izkušnji deklice Nylouk iz Južnega Sudana, katere izobraževanje je bilo prekinjeno zaradi konflikta.
Drugi del videa sta pripravili Denise in Danade iz Albanije, ki jo je prizadel potres in nato še pandemija COVID-19. Deklici spregovorita o svoji izkušnji v tem obdobju.
Iskrena zahvala ADRA Norveška in Denise in Danade iz Albanije za sodelovanje.
S klikom na sliko se video odpre v novem zavihku!
[1] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000233557
[2] https://www.unhcr.org/en-us/publications/education/57d9d01d0/missing-refugee-education-crisis.html