Search
Close this search box.

Strokovna kolumna

Mladi za mlade,
učitelji za mlade,
učenje na daljavo

13. marec 2020: novica o zaprtju vseh šol nas je vse pretresla. Nismo zares razumeli, kaj se dogaja. Ta odločitev se nam je zdela pretirana, vendar nismo imeli izbire. To se je dogajalo povsod, po vsej Evropi. Torej brez izjem. Neverjetno!

Za pravilno ukrepanje bi kot učiteljica morala razumeti to odločitev. Učenje na daljavo? Kaj je to? Kako je to mogoče? Kako ga je mogoče izvajati? Kaj storiti? Imela sem veliko vprašanj in nobenih odgovorov.

Učenci so spretni in navajeni brskati po internetu, navajeni delati z računalnikom, zato ne bo težav. Vendar govorimo o šoli. Učitelji na to nismo bili pripravljeni. In nič ni bilo načrtovano, da bi nas usposobili. Čez noč smo zapustili šolske klopi in jih zamenjali s stoli, ki smo jih imeli doma. …

Mary Ellen Virtič Ramasimanana

Avtor: Mary Ellen Ramasimanana Virtič,
profesorica francoščine

Osnovna sola na daljavo
Jana Lampe, SLO Karitas

Avtor: Jana Lampe, Slovenska karitas

Jana Lampe - šola Afrika

Dostop do izobraževanja v Afriki

Slovenska karitas od leta 2006 dalje v sodelovanju s slovenskimi misijonarji in lokalnimi Karitas glede na potrebe lokalnega prebivalstva v posameznih državah Afrike podpira razvojne in humanitarne projekte s področja oskrbe z vodo in hrano ter zdravstva in šolstva ter omogočanja dela domačinom. Afriško celino, ki je med vsemi najrevnejša, poleg splošne revščine pestijo še mnogi drugi problemi. Države in njeni prebivalci se vse težje spopadajo s posledicami podnebnih sprememb, ki povzročajo predvsem hude in dolgotrajne suše ali pa na drugi strani poplave, ki odnesejo ves pridelek in imetje. Že v času ko ni naravnih katastrof, družine na podeželju, kjer se večina ljudi ukvarja s poljedelstvom, težko pridelajo dovolj hrane za preživetje družinskih članov. Drugih možnosti za delo in zaslužek je na podeželju držav, kjer delujemo, zelo malo. Državam primanjkuje tudi sredstev za gradnjo in delovanje osnovne infrastrukture, kot so šole, zdravstveni centri in vodnjaki. Konflikti in bolezni pa še dodatno izničijo osnovne pogoje za življenje in napredek ljudi. V zadnjih dveh letih h temu prispeva tudi epidemija COVID-19, ki zaradi omejitev in izgube vsakodnevnega zaslužka povzroča še več revščine, lakote ter pogosto onemogoča otrokom dostop do šolanja.

Vojna – največja ovira za otrokov dostop do izobraževanja

29. marec 1999 je še vedno zelo živ v mojem spominu. To je bil moj prvi delovni dan v ADRA mreži in hkrati najhujši dan državljanske vojne v Angoli. Na letališču v Lizboni sem se poslovil od svoje družine in prijateljev. Vsi smo imeli solze v očeh, v misli se nam je prikradel strah. Mene samega je razjedal naraščajoč dvom. Spraševal sem se: “Kaj mi je tega treba bilo?” Pravkar sem uspešno zaključil študij in pred menoj je bila obetajoča poslovna pot v zasebnem sektorju. Tam, kamor se odpravljam, zasebnega sektorja sploh ni bilo. Moje letalo naj bi pristalo v državi, kjer je divjala okrutna državljanska vojna, ljudje so bili razseljeni po taboriščih, v državi je vladala katastrofalna lakota. …
Joao Martins, ADRA EU

Avtor: Joao Martins, ADRA EU regional director

ADRA Angola_1
Slika Lavra D

Avtor: Lavra Dimitrievska, študentka in udeleženka delavnic

School Online by Pixabay

Moja izkušnja z izobraževanjem na daljavo

Izobraževanje na višji šoli je lahko včasih precej zahtevno in stresno, predvsem med izpitnimi obdobji. Zaradi trenutne situacije pa smo se morali študentje še dodatno prilagoditi novim razmeram.

Z izobraževanjem na daljavo smo pridobili veliko novih priložnosti, pa tudi nekaj dodatnih težav. Prvi problem se je pojavil pri usklajevanju, saj so nekatera predavanja ob začetku pandemije še vedno potekala na šoli. Sama nisem imela prenosnega računalnika, mobilna aplikacija Zoom pa žal ni bila dovolj dober nadomestek. Tako se je včasih zgodilo, da sem zaradi predavanja v šoli zamudila spletno predavanje ali obratno. Kasneje se je ta težava odpravila kar sama, saj so vsa predavanja potekala prek spleta. To je zame pomenilo tudi precej prihranjenih ur, ki bi jih sicer zapravila na avtobusu. Poleg tega je s tem prišla možnost snemanja in kasnejšega/ponovnega ogleda predavanj.

Dostop do kvalitetnega izobraževanja za vse

Stvari so se spremenile, kajne?

Ana je bila bistra deklica, ki je oboževala šolo. Vsako jutro se je skrbno pripravila, spakirala svojo črno tablico in kredo v manjšo torbico ter kot blisk švignila do bližnje šole. V šoli je bila vedno prva. Z učiteljico sta stkali posebno vez in se veselili tistih nekaj minut pred prihodom ostalih otrok.

Posledice vojne so pretresle Anino življenje. Oče je bil še vedno pogrešan, mama je umrla zaradi lakote. Ana, njen brat in sestra so preživeli preostanek otroštva v rejniških družinah. Zjutraj je bilo potrebno pomagati na kmetiji. Šola? Anini jutranji pogovori z učiteljico? Samo še oddaljena misel.

Maja Ahac

Avtor: Maja Ahac, ADRA Europe

Kristi ADRA Albanija

Avtor: Kristi Qendro,
programski vodja ADRA Albanija

ADRA Albanija - izobraževanje

Vpliv potresa in pandemije na dostop do izobraževanja v Albaniji

Izobraževalni sistem v Albaniji je zaznamovan z neenakostmi in pomanjkanjem dostopnosti, še posebej za otroke iz marginalnih skupin v določenih delih države. Pandemija in potres leta 2019, sta poslabšala stanje v izobraževalnem sektorju države. Zaradi naravne katastrofe in zdravstvene krize je bilo veliko otrok prisiljenih zapustiti šole. Če kmalu ne bo prišlo do sistemskih rešitev, bo to vodilo v izgubo otroškega potenciala in bodočih voditeljev zaradi socialne neenakosti.

Pandemija COVID-19 je prinesla ogromno motenj v aktivnostih izobraževalnega sistema. Socialno distanciranje, zaradi preprečitve širjenja okužb, je vodilo v zapiranje šol po številnih delih države in šolanje na daljavo je postala nova realnost. Posledično se je veliko otrok izpisalo iz šol …

ADRA Sloga EU Presidency